Brandlarm

Att ansluta sitt brandlarm till oss innebär att räddningstjänsten larmas automatiskt när brandlarmet går i era lokaler. En räddningsstyrka åker dit och vår räddningscentral gör även andra åtgärder som vi avtalat, till exempel ringer väktare eller kontaktperson.
Våra medlemskommuner med tillhörande bolag, kommunalförbund och stiftelser kan ansluta sitt brandlarm till oss. Även företag och andra verksamheter inom våra medlemskommuner kan ansluta sig.

Privatpersoner

Privatpersoner kan inte ansluta sitt brandlarm till oss.

Företag och verksamhet

Företag och annan verksamhet inom dessa kommuner kan ansluta sitt brandlarm:

  • Botkyrka
  • Ekerö
  • Haninge
  • Huddinge
  • Nacka
  • Nykvarn
  • Nynäshamn
  • Salem
  • Södertälje
  • Tyresö

Så går det till

För att ansluta ett brandlarm behöver ni teckna ett avtal per larmsändare.

Avtal, villkor och blanketter för ändring eller uppsägning hittar du till vänster på den här sidan.
Del 3 i avtalet som handlar om inkoppling av larmet går att ersätta med ett registreringsschema från leverantör.

Mer detaljerad information finns i vårt produktblad om brandlarm

Avgifter

Som kund betalar du dessa avgifter för brandlarm:

  • Anslutningsavgift och årlig abonnemangsavgift. Avgiften justeras varje år enligt index.
  • Avgift för ändring av uppgifter i larmanläggningen enligt taxa. Avgiften justeras varje år enligt index.
  • Avgift för onödiga larm enligt taxa. Med onödiga larm menas larm som enligt räddningstjänstens bedömning inte orsakats av brand eller annat nödläge.

Kontaktcenter hjälper dig

Du kan alltid höra av dig till vårt kontaktcenter för frågor, information om aktuella avgifter eller hjälp med blanketterna.

Kontakta vårt kontaktcenter